INFORMACJE

osób.

WYCIECZKA W PIENINY 13 – 14 CZERWIEC 2016

Logo

W dniach 13 – 14 czerwca uczniowie z klas 1 C TZ, 1E TZ, 1g ZSZ, 2D TZ uczestniczyli w wycieczce do Krościenka nad Dunajcem. W pierwszym dniu młodzież zwiedzała wąwóz Homole jedną z największych przyrodniczych atrakcji Pienin o długości 800 metrów. Następnie uczniowie przeszli wzdłuż potoku Grajcarek w Szczawnicy do ujścia do rzeki Dunajec. Po posiłku udaliśmy się brzegiem rzeki do Czerwonego Klasztoru i Sromowiec Niżnych. Tam zabrał nas autobus na kolacje w miejsce noclegowe. Następnie zapaliliśmy ognisko i integrowaliśmy się przy nim. W dniu 14 czerwca udaliśmy się w powrotną drogę do Dębicy.

W okolicach Ciężkowic zwiedzaliśmy „Skamieniałe Miasto”. Przeszliśmy przez grupę ostańców piaskowcowych w stronę wąwozu zwanego Wąwozem Ciężkowickim u którego końca znajduje się wysoki Wodospad Czarownic. Następnie udaliśmy się do kościoła św. Michała Archanioła w Binarowej wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jest on uznawany za jeden z najcenniejszych drewnianych późnogotyckich kościołów w Polsce i Europie. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Biecza zwanego często „ Małym Krakowem”.

Szczególnie cennym zabytkiem są kościół farny p.w. Bożego Ciała, ratusz z wieżą, kompleks murów obronnych z fragmentami barbakanu. W Dębicy wycieczka zakończyła się około 18.00.