INFORMACJE

Odwiedziło nas już:
Liczniki
osób.

Udział naszej młodzieży XXIX Międzynarodowych Targach Elektrycznych ENERGETAB w Bielsku Białej

Logo

14 września uczniowie II, III i IV klasy technikum elektrycznego pod opieką Pani Małgorzaty Wielgosz, Pani Grażyny Drapały i Pana Profesora Mariana Skóry byli na wycieczce na Podbeskidziu. Głównym celem wyjazdu był udział w XXIX Międzynarodowych Targach Elektrycznych ENERGETAB w Bielsku Białej. Tegoroczna ekspozycja była wyjątkowo okazała. Ponad 700 wystawców z kilkunastu krajów Europy i Azji demonstrowało swoje najnowsze produkty dla modernizującej się polskiej szeroko pojętej elektryki, elektroniki i energetyki. Czuliśmy się jak na przysłowiowej wieży Babel, gdyż wielu wystawców jak i kontrahentów rozmawiało w wielu językach świata. Organizatorzy i wystawcy zadbali o miły nastrój. Przeprowadzali liczne, otwarte konkursy, hojnie nagradzając odważnych uczestników.

W drodze powrotnej z okien autobusu podglądaliśmy Park Miniatur znajdujący się w Inwałdzie. Jest to jedyne miejsce, w którym możliwa jest podróż dookoła świata w ciągu jednego dnia. W Parku Miniatur znajduje się ponad 50 modeli najsławniejszych cudów architektonicznych świata, m.in.: Świątynia Akropolu, Koloseum, Krzywa Wieża w Pizie, Bazylika św. Piotra, Statua Wolności, Mur Chiński, Wieża Eiffla, Łuk Triumfalny i inne. Prawie wszystkie miniatury zostały zbudowane w skali 1:25. Jest tam również „ żywy ”portret Jana Pawła II na prawie 3 hektarowym terenie wykonany z ponad 20 tysięcy starannie dobranych roślin.

Następnie dotarliśmy do Wadowic. Tutaj nawiedziliśmy Papieską Bazylikę Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny i zwiedziliśmy Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II. Jet to multimedialne muzeum, które oprowadza nas po całym życiu Jana Pawła II i jego otoczeniu. Wzbogacone przez ciekawą opowieść przewodnika poszerza naszą wiedzę o polskim papieżu. W Wadowicach obowiązkowo musieliśmy posmakować papieskich kremówek. Pogoda wyjątkowo nam sprzyjała więc zjedliśmy je ze smakiem na wadowickim rynku.

Wróciliśmy z ciekawymi wrażeniami z krótkiego pobytu na Podbeskidziu. Za rok planujemy kolejną wyprawę, bo wrzesień w Bielsku Białej dla elektryków to nie tylko tradycja, ale również obowiązek .